Na bloku 28 vyrástla nová ropná nádrž. S objemom 90 tisíc kubických metrov je najväčšou v Skupine MOL. Jej výstavba si vyžiadala 23,5 milióna eur.

Prechod na spracovanie alternatívnej ropy a z toho vyplývajúca potreba zvýšenia skladovacej kapacity najdôležitejšej suroviny Slovnaftu boli hlavným dôvodom, prečo sa rozhodlo o výstavbe štvrtej ropnej nádrže v bratislavskej rafinérii. S plánovaním sa začalo ešte v roku 2011. Prípravu zastrešil projektový manažér Martin Čeppan. Prvé stavebné povolenie bolo vydané o dva roky neskôr. Samotná výstavba sa začala v roku 2017. V prvej fáze bolo potrebné pripraviť plochu, kde bude nová ropná nádrž stáť, teda demolovať staré základy a inžinierske siete a zhutniť podložie. „Použilo sa na to 650 pilót a pripravil sa základ s priemerom 95 metrov,“ približuje implementačný manažér projektu Peter Hromuľák z útvaru Riadenie projektov Rafinéria. „Následne sa zrealizovala výstavba samotnej nádrže vrátane miešadiel, dvojitého vákuového dna a záchytnej jímky, dvojpalubová plávajúca strecha vrátane čerpadiel na odčerpávanie dažďovej vody, vstupné a výstupné potrubia ropy a oceľové konštrukcie, chemická kanalizácia a prívod požiarnej vody pre hasiace a chladiace zariadenia, nový riadiaci systém, EPS,“ dodáva. Nová ropná nádrž bude uvedená do prevádzky po kolaudačnom rozhodnutí, ktoré je naplánované na marec tohto roka. K výstavbe novej ropnej nádrže boli pridružené ďalšie tri podprojekty za dodatočných 11 miliónov eur. Išlo o zväčšenie objemu prečerpávacej stanice znečistených odpadových vôd v hodnote 1,4 mil. eur. Prečerpávacia stanica bola daná do užívania v novembri minulého roka. Ďalších 2,5 milióna eur si vyžiadala rekonštrukcia stabilných hasiacich zariadení (SHZ) na existujúcich ropných nádržiach. Dve sú už v prevádzke, na tretej sa ešte pracuje. Najväčším podprojektom za 7,1 milióna eur bola výstavba novej čerpacej stanice ropy, ktorá je pred dokončením. „Chcem sa poďakovať každému členovi tímu zo strany Slovnaftu a dodávateľa za aktívny prístup a nasadenie počas dvojročnej výstavby, výsledkom čoho je, že projekt končíme o 16 mesiacov skôr ako bol plán,“ dodáva na záver P. Hromuľák.

Na fotografii časť projektového tímu. Zľava Róbert Sármány, hlavný majster, P1 RHC a Destilácia, vedúci výstavby Peter Hromuľák, Lukáš Jankovič, Rastislav Kutný, Martin Čeppan, projektový manažér zodpovedný za prípravnú fázu a IPP, a Jozef Žužov. Na fotografii chýbajú Zuzana Benžová, manažérka P1 RHC a Destilácia, Gabriela Chudejová, Jana Jobeková, Jana Somogyiová, Jaroslav Brotan, Tomáš Doboš, Ladislav Lukáč, Ľubomír Kačmár, Alexander Pallóš, Ivan Kachnič, Branislav Bubanec, Ladislav Dovrtil a Miroslav Fabián (traja ostatní externá firma TUV Nord).