Office 365 v plnom prúde

 Office 365 v plnom prúde

Po viac ako roku od ohlásenia príchodu Office 365 ho má k dispozícii vo svojich počítačoch už väčšina slovnaftárov. Pozrite si prehľad zaujímavých čísel a užitočných informácií.

#NALADTESANAOFFICE365
Informácie, ako využiť naplno možnosti Office 365 pri svojej práci, sa môžete dozvedieť z viacerých zdrojov. Prvým je prehľadná intranetová stránka, kde sa nachádzajú krátke videonávody, ako aj záznamy zo školení, ktoré môžete využiť na samoštúdium. Ďalšou možnosťou je zúčastniť sa školenia, kde vám naši kolegovia, Office 365 Guru, radi zodpovedia otázky šité na mieru. Vybrať si môžete z troch typov – Mítingujte po novom, Spolupracujte na maximum, Tvorte a zdieľajte online. Termíny školení nájdete na intranete.

OFFICE 365 V MOBILE
Práca s aplikáciami ako Skype, Teams, Yammer a OneDrive už nie je viac viazaná iba k počítaču či notebooku. Upravovať či vyhľadávať dokumenty, prijať hovor cez Skype alebo Teams už môžete aj cez svoj služobný telefón. Svoju mobilnú kanceláriu si spojazdníte tromi jednoduchými krokmi:

  1. K aplikáciám a dátam sa dostanete len zo služobného smartfónu, ktorý je spravovaný aplikáciou Mobile Iron.
  2. V aplikácii Apps@Group si v kategórii O365 vyberiete a stiahnete tie aplikácie, ktoré potrebujete.
  3. Prihlásite sa zadaním vášho prihlasovacieho loginu do windows v tvare login@molgroup.info

V prípade, že sa vám aj napriek dodržaniu všetkých krokov nepodarí prihlásiť, využite služby IT Point-u.

Čo hovoria na Office 365 kolegovia z terminálu Kapušany?
„Keď sme sa dozvedeli, že máme možnosť požiadať o individuálne školenie Office 365, neváhali sme,“ hovorí Martina Ivanecká z Terminálu Kapušany. Spolu s ďalšími kolegami absolvovala školenie, ktoré bolo upravené podľa požiadaviek a potrieb Terminálu. „Office 365 sa ukázal ako výborný nástroj pre pružnú komunikáciu. Využívame najmä Teams na vytváranie rôznych skupín, kde zdieľame a online aktualizuje naše dokumenty. Nápomocný je aj informačný panel, ktorý ponúka status o dostupnosti konkrétneho kolegu pri počítači. Nehovoriac o tom, že tieto nové aplikácie a online zdieľanie súborov cez OneDrive nám značne pomáhajú pri telekonferenciách a poradách, bez nutnosti pracovných ciest či presunu naprieč kanceláriami. Nám to šetrí čas a firme peniaze,“ dopĺňa M. Ivanecká.

AKO SA ODRAZILO NAŠE VYUŽÍVANIE O365 V ČÍSLACH

YAMMER – FIREMNÁ SOCIÁLNA SIEŤ

Hľadáte platformu, cez ktorú by ste sa spojili s viacerými kolegami a zdieľali s nimi informácie, nápady, skúsenosti či dokonca svoj obľúbený recept? Skúste Yammer. Nájdete ho medzi ostatnými programami na stránke www.office.com.

Nebojte sa vytvoriť vlastnú skupinu
Podobne ako na Facebooku, aj na Yammeri môžete jednoducho vytvárať záujmové skupiny. Môžete v nich pridávať príspevky, klásť otázky, vytvárať ankety či udeliť pochvalu. Rovnako je možné tieto príspevky lajkovať, komentovať či zdieľať, a to nie len cez počítač, ale aj cez služobný mobilný telefón. Vytvorením skupiny na Yammeri sa zároveň stávate jej správcom. Správcov v jednej skupine môže byť viacero. Vašou spoločnou úlohou bude následne udržiavať aktivitu v skupine živú a dohliadať na dodržiavanie etickej komunikácie. V tom vám ako pomôcka môže poslúžiť tzv. Yammerovské desatoro.

YAMMEROVSKÉ DESATORO
1. Komunikujte v súlade s etickými pravidlami komunikácie. Pamätajte, že každý yammerový príspevok je spojený s menom, prípadne aj profilovým obrázkom zamestnanca.

2. Nezverejňujte súkromné ani tajné informácie.

3. Rovnako dôležité ako to, čo zdieľate, je aj spôsob, akým to zdieľate. Dbajte na to, aby boli vaše príspevky krátke a zrozumiteľné.

4. Pridávajte do konverzácie iba konštruktívne príspevky s cieľom posunúť konverzáciu ďalej.

5. Pred uverejnením vášho príspevku skontrolujte, či už niekto nepridal podobný príspevok.

6. V prípade potreby pridajte do príspevku prepojenie na informačné zdroje, články, atď.

7. Nebojte sa použiť neformálny tón komunikácie. Ak, naopak, uverejňujete kritický názor, prejavte voči ostatným rešpekt a zvoľte primeraný tón.

8. Odpovedajte na príspevky, v ktorých sa niekto o vás @zmieni, a označujte ľudí, o ktorých si myslíte, že by mali byť zahrnutí do danej konverzácie a mohli by pomôcť vyriešiť to, čo sa v danej konverzácii preberá.

9. Vyhýbajte sa akýmkoľvek osobným útokom, nevhodným žartom, sarkazmu či zahanbovaniu ostatných ľudí.

10. V prípade porušovania pravidiel používania pridajte do konverzácie správcu skupiny. Ak máte technické problémy, obráťte sa na Linku Pomoci alebo IT Point.

Zdieľať článok

© 2019 SLOVNAFT, a.s.
powered by dotcom.sk
SLOVNAFT, a.s.